متأسفانه بسیاری از کاربران گمان می کنند که آنتی ویروس تنها یک نرم افزار ساده مانند سایر نرم افزارهای مورد نیازشان است. در حالی که نصب و استفاده صحیح از این نرم افزار و چگونگی کار کردن با بخش های مختلف آن ، متفاوت از سایر نرم افزارهاست.
 
همچنین متأسفانه بسیاری از کاربران ، به آنتی ویروس به دیده‌ی یک “ویروس‌کش” می نگرند که دیدگاه نادرستی است ؛ اغلب کاربران هنگامی به یاد فراهم کردنِ این نرم افزار می افتند که سیستم ایشان کاملاً توسط ویروس احاطه شده و کاربر را دچار مشکل کرده است.
 
آنتی ویروس ها در حقیقت باید Guard (گارد) سیستم شما باشند. ممکن است آنتی ویروس بتواند ویروسی را از بین ببرد یا به اصطلاح عامیانه ، ویروس‌کشی کند ، اما آیا صدماتی که احتمالاً ویروس به ویندوز کامپیوتر شما وارد نموده است ، قابل تعمیر توسط آنتی ویروس هست؟

بهترین زمان برای نصب آنتی ویروس چه موقع است؟

با توجه به مقدمات بالا ، بهترین زمان برای نصب آنتی ویروس ، بلافاصله پس از نصب ویندوز است. هنگامی که نصب ویندوز و نصب Driver های سخت افزاری بر روی ویندوز به اتمام می رسد ، ابتدا باید حتماً تقویم ویندوز بررسی شود که مطمئن شوید تاریخ روز را نشان می دهد ، سپس اقدام به نصب ، فعال سازی و سپس به روز رسانی آنتی ویروس نمائید.

منبع : iransetup.com